چه تفاوتی بین بنزین سوپر و معمولی وجود دارد

تفاوت بنزین سوپر با معمولی در عدد اکتان آن بوده
که در نوع معمولی ۸۷ و در سوپر ۹۵ است. اکتان بالاتر یعنی انفجار در فشار
بالاتر، یعنی بنزین سوپر دیرتر از بنزین معمولی منفجر می شود. هر خودرو با
توجه به نوع موتور خود، نیازمند بنزینی با اکتان متفاوت است که در دفترچه ی
راهنمای خودرو بدان اشاره شده است. دانستن عدد اکتان مناسب و استفاده ی آن
در هنگام سوخت گیری امری مهم است که سبب استفاده ی بهینه از موتور و
افزایش عمر مفید آن می شود که توجه به این نکته در مورد خودرو های با اکتان
بالا ضرورت بیشتری می یابد، زیرا اگر به خودرویی که به بنزین معمولی
احتیاج دارد، بنزین سوپر زده شود فقط از توان خودرو کاسته می شود ولی اگر
به خودرویی که به بنزین سوپر احتیاج دارد، بنزین معمولی زده شود، هر بار
قبل از رسیدن پیستون به بالاترین نقطه در سیلندر، بنزین اشتعال پیدا کرده و
پیستونی را که هنوز حرکت سر بالایی خود را کامل نکرده به پایین می راند.
نتیجه ی آن، فشار به مجموعه ی پیستون، شاتون، میل لنگ و سوپاپ هاست و
معمولاً با صدای خشنی همراه است و عدم توجه به این مورد در دراز مدت سبب
آسیب به موتور و کاهش عمر مفید آن می شود.
نکته مهم در خودرو های جدید و مخصوصا موتورهای با پایه گاز سوز این است که انها با بنزین سوپر بهتر کار می کنند
بنا بر این وقتی شما به ماشین خودتان بنزین سوپر می زنید احساس شتاب
بالاتر به سبب افزایش قدرت انفجاری و بهره وری بیشتر در عملکرد موتور را
شاهد خواهید بود
نکته طلایی تشخیص صدای جعبه دنده و دیفرانسیل
میزان شلی وسفتی تسمه پروانه
نگهداری باطری های اسیدی
خروج آب از لوله اگزوز
زمان تعویض فیلتر هوا و روغن
اسپويلر چيست spoiler ؟
فیوزهای خودرو وکاربرد آن
مصرف مداوم بنزين سوپرو اثر آن بر موتور
وظیفه دنده برنجی در گیربکس
وقتی ماشین جوش آورد چکار کنیم
شناخت سر سیلندر خودرو
شناخت عیوب سرسیلندر
واشر سرسیلندر چیست؟
بهترین زمان برای تعویض روغن
اویل پمپ چگونه کار میکند؟
کولر ماشین چگونه کار میکند؟
چگونه بهترین روغن ماشین را انتخاب کنیم
مخلوط بنزین های مختلف
عدد اکتان وروش محاسبه آن
تفاوت بنزین سوپر و معمولی
زوزه پمپ 405 وتفاوت آن با پارس
دلایل سوختن دینام
نحوه کارکرد سیستم اشتعال خودرو
روش عیب یابی کمک فنر خودرو
جنس یاتاقانهای ثابت ومتحرک
اجزا و عملکرد پیستون
میل بادامک و اجزا و عملکرد آن
سیستم روغنکاری در موتور خودرو
سیستم خنک کننده مدار بسته چیست ؟
روش هوا گیری رادیاتور خودرو
ECU درماشین چیست ؟
روش عیب یابی کمک فنر خودرو به زبان ساده
نحوه کار کردن انژکتور در خودرو
کیسه هوای خودرو Airbag
نکاتی که درباره لاستیک تیوپلس باید بدانیم
نکته طلایی تشخیص صدای جعبه دنده و دیفرانسیل
میزان شلی وسفتی تسمه پروانه
نگهداری باطری های اسیدی
خروج آب از لوله اگزوز
زمان تعویض فیلتر هوا و روغن
اسپويلر چيست spoiler ؟
فیوزهای خودرو وکاربرد آن
مصرف مداوم بنزين سوپرو اثر آن بر موتور
وظیفه دنده برنجی در گیربکس
وقتی ماشین جوش آورد چکار کنیم
شناخت سر سیلندر خودرو
شناخت عیوب سرسیلندر
واشر سرسیلندر چیست؟
بهترین زمان برای تعویض روغن
اویل پمپ چگونه کار میکند؟
کولر ماشین چگونه کار میکند؟
چگونه بهترین روغن ماشین را انتخاب کنیم
مخلوط بنزین های مختلف
عدد اکتان وروش محاسبه آن
تفاوت بنزین سوپر و معمولی
زوزه پمپ 405 وتفاوت آن با پارس
دلایل سوختن دینام
نحوه کارکرد سیستم اشتعال خودرو
روش عیب یابی کمک فنر خودرو
جنس یاتاقانهای ثابت ومتحرک
اجزا و عملکرد پیستون
میل بادامک و اجزا و عملکرد آن
سیستم روغنکاری در موتور خودرو
سیستم خنک کننده مدار بسته چیست ؟
روش هوا گیری رادیاتور خودرو
ECU درماشین چیست ؟
روش عیب یابی کمک فنر خودرو به زبان ساده
نحوه کار کردن انژکتور در خودرو
کیسه هوای خودرو Airbag
نکاتی که درباره لاستیک تیوپلس باید بدانیم
+ نوشته شده در ساعت توسط کارشناس خودرو
|